Półoś

Półoś jest bardzo ważnym elementem układu napędowego, ponieważ łączy most napędowy albo skrzynię biegów z piastą koła. Przenosi moment obrotowy z silnika na koła samochodu. Jej konstrukcja sprawia, że jest trwała. Jednak wpływ na żywotność półosi mają niektóre zachowania kierowców, dlatego warto wiedzieć, jak powinno się jeździć, aby nadmiernie nie uszkadzać półosi.

Półosie stosuje się w samochodach w przypadku napędów na wszystkie osie lub tylko przednią albo tylną. Te, których używa się w przypadku przedniego napędu zużywają się szybciej niż pozostałe. Dzieje się tak, ponieważ przednie koła skręcają się, a wtedy półosie uginają się pod większym kątem. W przypadku samochodów z napędem typu RWD bardzo często stosuje się przeguby, które sprawiają, że półosie są mniej obciążone i zginają się pod mniejszym kątem.

Warto wiedzieć, czym różnią się od siebie półosie i przeguby, które bardzo często są mylone. Przeguby są elementami wchodzącymi w skład budowy każdej półosi. Dodatkowo w konstrukcji stosuje się sztywny wałek. Najczęściej używa się przegubów synchronicznych oraz asynchronicznych.

Przeguby synchroniczne sprawiają, że zarówno na wejściu, jak i wyjściu prędkość obrotowa jest identyczna. Nie ma na to wpływu załamanie przegubu. Inaczej jest w przypadku przegubów asynchronicznych, ponieważ wtedy prędkość obrotowa przy wejściu jest inna niż na wyjściu.

Nasza oferta

Posiadamy bardzo szeroki asortyment półosi zarówno nowych jak i używanych.

Półosie objęte są gwarancją na okres 1 miesięca od daty sprzedaży. 

Sprzedawane półosie pochodzą z demontażu i są w pełni sprawne lub są fabrycznie nowe.

Potrzebujesz sprawdzonej i pewnej półosi to dzwoń 728319234 lub napisz auto-czesci@kramex.net.pl

Nasza oferta nowych i używanych półosi na allegro 

www.kramex.net.pl | Copyright © 2001-2012 KRAMEX. Wszelkie prawa zastrzeżone